Μη Χάσετε

Οι αυτοψίες δείχνουν ότι ο εμβολιασμός κατά της COVID-19, πιθανότατα προκάλεσε θανατηφόρα φλεγμονή στην καρδιά

Πριν από τη γερμανική μελέτη, άλλοι ερευνητές σε όλο τον κόσμο είχαν αναφέρει ευρήματα από αυτοψίες ανθρώπων που πέθαναν ξαφνικά μετά τον εμβολιασμό

Μια σοβαρή παρενέργεια που συνδέεται με τα εμβόλια για την COVID-19 μπορεί να οδηγήσει σε θάνατο, σύμφωνα με μια νέα μελέτη.

Η μυοκαρδίτιδα μετά τον εμβολιασμό, μια μορφή καρδιακής φλεγμονής, εντοπίστηκε σε ένα υποσύνολο ανθρώπων που πέθαναν “απροσδόκητα” στο σπίτι εντός 20 ημερών από τη λήψη του εμβολίου για την COVID-19. Οι ερευνητές ανέλυσαν αυτοψίες που είχαν γίνει στους ανθρώπους και διεξήγαγαν πρόσθετη έρευνα, συμπεριλαμβανομένης της μελέτης δειγμάτων ιστού.

Οι ερευνητές ξεκίνησαν με μια ομάδα 35 ατόμων, αλλά απέκλεισαν 10 από περαιτέρω ανάλυση, επειδή εντοπίστηκαν άλλες αιτίες θανάτου. Από τα υπόλοιπα 25, οι ερευνητές εντόπισαν στοιχεία μυοκαρδίτιδας σε πέντε.

Και τα πέντε άτομα έλαβαν εμβόλιο Moderna ή Pfizer εντός επτά ημερών από τον θάνατό τους, με μέσο όρο τις 2,5 ημέρες. Η διάμεση ηλικία ήταν τα 58 έτη. Κανένας από τους ανθρώπους δεν είχε λοίμωξη από την COVID-19 πριν από τον εμβολιασμό και τα ρινικά επιχρίσματα επέστρεψαν αρνητικά.

Τα ευρήματα της αυτοψίας σε συνδυασμό με την έλλειψη στοιχείων για άλλες αιτίες θανάτου και τον τρόπο με τον οποίο ο εμβολιασμός συνέβη λίγο πριν από τους θανάτους, επέτρεψαν στους ερευνητές να πουν ότι για τρεις από τις περιπτώσεις, ο εμβολιασμός ήταν η “πιθανή αιτία” της μυοκαρδίτιδας και ότι η καρδιακή πάθηση “ήταν η αιτία του ξαφνικού θανάτου”.

Σε μία από τις άλλες περιπτώσεις, η μυοκαρδίτιδα πιστεύεται ότι είναι η αιτία θανάτου, αλλά οι ερευνητές εντόπισαν έναν ιό του έρπητα, μια εναλλακτική εξήγηση για τη εμφάνιση της φλεγμονής της καρδιάς. Η υπόλοιπη περίπτωση δεν περιελάμβανε εναλλακτική εξήγηση για τη μυοκαρδίτιδα, αλλά οι ερευνητές είπαν ότι ο αντίκτυπος της φλεγμονής ήταν “διακεκριμένος και παρατηρήθηκε κυρίως στο περικαρδιακό λίπος”. Ταξινόμησαν τις δύο περιπτώσεις ως πιθανώς προκληθείσες από τον εμβολιασμό.

“Γενικά, μια αιτιώδης σχέση μεταξύ της μυοκαρδίτιδας και του εμβολιασμού κατά του SARS-CoV-2 υποστηρίζεται από διάφορους παράγοντες”, ανέφεραν οι ερευνητές, συμπεριλαμβανομένης της “στενής χρονικής σχέσης με τον εμβολιασμό”. την “απουσία οποιασδήποτε άλλης σημαντικής προϋπάρχουσας καρδιακής νόσου” και το αρνητικό τεστ για τυχόν “μολυσματικούς παράγοντες που προκαλούν μυοκαρδίτιδα”.

Οι περιορισμοί περιελάμβαναν το μικρό μέγεθος κοόρτης.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε από το Clinical Research in Cardiology στις 27 Νοεμβρίου. Όλοι οι ερευνητές εργάζονται για το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της Χαϊδελβέργης. Χρηματοδοτήθηκαν από τις γερμανικές αρχές.

Η Moderna και η Pfizer δεν απάντησαν σε αιτήματα για σχολιασμό…

Ο σχολαστικός αποκλεισμός πιθανών αιτιών, εκτός από τον εμβολιασμό, σηματοδοτεί ότι τα κρούσματα είναι “η κορυφή του παγόβουνου”, είπε ο Δρ. Andrew Bostom, ειδικός στην καρδιά με έδρα το Rhode Island.

“Εάν υπάρχει ένα φαινομενικά υγιές άτομο που πεθαίνει ξαφνικά στον ύπνο του, ουσιαστικά, αυτές είναι συνήθως οι περιπτώσεις που υποβάλλονται σε αυτοψία και σαφώς το πιο κοινό εύρημα είναι κάποια μορφή αθηροσκληρωτικής στεφανιαίας νόσου. Αλλά ουσιαστικά το απέκλεισαν σε αυτές τις περιπτώσεις. Και μετά κατέληξαν στην πιο εύλογη κοντινή αιτία που ήταν ο εμβολιασμός”, είπε. “Και έτσι υποδηλώνει ότι το φαινόμενο θα μπορούσε στην πραγματικότητα να είναι ευρύτερο από ό,τι υποψιαζόμασταν ότι είναι”.

Μυοκαρδίτιδα

Η μυοκαρδίτιδα είναι μια σοβαρή καρδιακή πάθηση που μπορεί να εκδηλωθεί ως πόνος στο στήθος και συνήθως οδηγεί τον πάσχοντα να αναζητήσει νοσοκομειακή περίθαλψη.

Οι γιατροί συνήθως συμβουλεύουν να αποφύγετε όλες ή τις περισσότερες σωματικές δραστηριότητες για κάποιο χρονικό διάστημα.

Οι αιτίες περιλαμβάνουν βακτήριαιούς και πυρετό.

Η οξεία μυοκαρδίτιδα υποχωρεί στις μισές περίπου περιπτώσεις τις πρώτες δύο έως τέσσερις εβδομάδες, ανακάλυψαν οι ερευνητές, αλλά ένα άλλο τέταρτο παρουσιάζει μακροπρόθεσμα προβλήματα και πολλές από τις υπόλοιπες οδηγούν σε θάνατο ή μεταμόσχευση καρδιάς.

Η συχνότητα της μυοκαρδίτιδας μεταξύ των ληπτών εμβολίων κατά της COVID-19 ήταν υψηλότερη από την αναμενόμενη, ανακάλυψαν ερευνητές στις Ηνωμένες Πολιτείες, το Ισραήλ και άλλες χώρες. Τα υψηλότερα ποσοστά έχουν ανιχνευθεί στους νέους, ιδιαίτερα στους νεαρούς άνδρες.

Οι εκτιμήσεις για τα τυπικά ποσοστά επίπτωσης μυοκαρδίτιδας είναι 0,2 έως 2,2 ανά εκατομμύριο άτομα εντός επτά ημερών. Οι αναφορές στο σύστημα αναφοράς ανεπιθύμητων ενεργειών του εμβολίου δείχνουν υψηλότερα ποσοστά για άνδρες ηλικίας 5 έως 49 ετών και γυναίκες ηλικίας 12 έως 29 ετών. Το υψηλότερο ποσοστό ήταν 75,9 ανά εκατομμύριο δεύτερες δόσεις που χορηγήθηκαν. Οι αναφορές στο σύστημα δεν αποδεικνύουν αιτιότητα, αλλά το σύστημα υποφέρει από σοβαρή υποαναφορά, σύμφωνα με μελέτες, που δείχνουν ότι τα ποσοστά είναι ακόμη υψηλότερα.

Τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων των ΗΠΑ (CDC) συνεχίζουν να συνιστούν εμβολιασμό για σχεδόν όλα τα άτομα ηλικίας 6 μηνών και άνω, υποστηρίζοντας ότι τα οφέλη των εμβολίων υπερτερούν των κινδύνων. Ορισμένοι ειδικοί διαφωνούν, λέγοντας ότι οι παρενέργειες όπως η μυοκαρδίτιδα γέρνουν τον λογισμό, ώστε οι κίνδυνοι να είναι υψηλότεροι σε ορισμένες ηλικιακές ομάδες.

Κυβερνητικοί αξιωματούχοι έχουν επανειλημμένα πει ότι οι περισσότερες από τις περιπτώσεις μυοκαρδίτιδας υποχωρούν εντός εβδομάδων, αλλά οι ερευνητές των CDC διαπίστωσαν τον Σεπτέμβριο ότι πολλοί νέοι που εμφάνισαν μυοκαρδίτιδα μετά τον εμβολιασμό, είχαν ακόμη μη φυσιολογικά αποτελέσματα MRI μήνες αργότερα.

Η συχνότητα εμφάνισης ήταν πολύ χαμηλότερη μεταξύ των ηλικιωμένων, σύμφωνα με τις αρχές των ΗΠΑ, οι οποίες αρνήθηκαν να δημοσιοποιήσουν τα αποτελέσματα της αυτοψίας ανθρώπων που πεθαίνουν μετά τον εμβολιασμό, καθώς και διάφορες μελέτες. Η νέα μελέτη “υποδηλώνει ότι έχουμε χάσει ορισμένες σοβαρές περιπτώσεις μυοκαρδίτιδας στις μελέτες μας”, δήλωσε στο Twitter η Δρ. Tracy Høeg, επιδημιολόγος που συμβουλεύει το Υπουργείο Υγείας της Φλόριντα.

Αιτιότητα

Δύο εμβόλια έχουν συνδεθεί με μυοκαρδίτιδα και μια σχετική πάθηση, την περικαρδίτιδα. Κατασκευάζονται από τη Moderna και την Pfizer και είναι τα δύο πιο ευρέως χορηγούμενα στις Ηνωμένες Πολιτείες και τη Γερμανία.

Και τα δύο εμβόλια χρησιμοποιούν τεχνολογία αγγελιοφόρου RNA (mRNA).

Η αιτιότητα σημαίνει ότι ένα εμβόλιο προκαλεί μια πάθηση.

Κορυφαίοι ερευνητές του CDC είπαν (pdf) ότι τα τρέχοντα στοιχεία δείχνουν μια αιτιολογική σχέση μεταξύ των δόσεων mRNA και της καρδιακής φλεγμονής. Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξαν και άλλοι ερευνητές.

Η Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ προειδοποιεί τους πιθανούς λήπτες εμβολίων ότι “τα δεδομένα μετά την κυκλοφορία δείχνουν αυξημένους κινδύνους μυοκαρδίτιδας και περικαρδίτιδας, ιδιαίτερα εντός 7 ημερών μετά τη δεύτερη δόση”.

Ο Bostom είπε ότι τα στοιχεία που εξέτασε δείχνουν μια αιτιώδη συνάφεια.

“Είναι τόσο βέβαιο, όσο οι περισσότερες συσχετίσεις που λέμε ότι επιβεβαιώνονται στην ιατρική”, είπε.

Ορισμένες μελέτες έχουν εντοπίσει την COVID-19 ως άλλη αιτία μυοκαρδίτιδας και περικαρδίτιδας, όμως άλλες έχουν δείξει ότι μπορεί να μην σχετίζεται.

Άλλα ευρήματα αυτοψίας

Πριν από τη γερμανική μελέτη, άλλοι ερευνητές σε όλο τον κόσμο είχαν αναφέρει ευρήματα από αυτοψίες ανθρώπων που πέθαναν ξαφνικά μετά τον εμβολιασμό.

Το 2021, Αμερικανοί ερευνητές ανέφεραν ότι δύο ενήλικες ανέπτυξαν μυοκαρδίτιδα μέσα σε δύο εβδομάδες από τον εμβολιασμό κατά της COVID-19 και δεν μπόρεσαν να βρουν άλλες αιτίες, εκτός από τον εμβολιασμό.

Το 2021, ερευνητές από τη Νότια Κορέα ανέφεραν ότι αφού εξέτασαν τον θάνατο ενός 22χρονου άνδρα που πέθανε πέντε ημέρες μετά τη λήψη του εμβολίου Pfizer, προσδιόρισαν την κύρια αιτία ως “μυοκαρδίτιδα, αιτιολογικά συσχετισμένη” με το εμβόλιο.

Τον Ιανουάριο, ερευνητές από τη Νέα Ζηλανδία ανέφεραν ότι το εμβόλιο της Pfizer ήταν πιθανώς υπεύθυνο για ξαφνική μυοκαρδίτιδα που οδήγησε στον θάνατο μιας 57χρονης γυναίκας, γράφοντας ότι “άλλα αίτια έχουν απορριφθεί με εύλογη βεβαιότητα”.

Τον Φεβρουάριο, ερευνητές σε πολλές πολιτείες των ΗΠΑ ανέφεραν ότι δύο έφηβοι που πέθαναν λίγο μετά τη λήψη του εμβολίου της Pfizer παρουσίασαν φλεγμονή στην καρδιά και ότι η φλεγμονή ήταν η κύρια αιτία θανάτου.

Τον Μάιο, οι ερευνητές των CDC ανέφεραν ότι ένα νεαρό αγόρι πέθανε αφού εμφάνισε φλεγμονή της καρδιάς μετά τον εμβολιασμό, με τη μυοκαρδίτιδα να θεωρείται ως αιτία θανάτου.

Τον Σεπτέμβριο, ένας Γερμανός ερευνητής ανέφερε ότι ένας 55χρονος που πέθανε τέσσερις μήνες μετά τη λήψη του εμβολίου της Pfizer, πέθανε από μυοκαρδίτιδα και είπε ότι “αυτά τα ευρήματα δείχνουν ότι η μυοκαρδίτιδα, καθώς και τα θρομβοεμβολικά επεισόδια μετά από γονιδιακή ένεση που προκαλεί δημιουργία πρωτεΐνης ακίδας, συνδέονται αιτιολογικά με μια βλαβερή ανοσολογική απόκριση στον κωδικοποιημένο παράγοντα”.

Και μόλις πρόσφατα, Ιάπωνες ερευνητές ανέφεραν αποτελέσματα από έναν 27χρονο άνδρα που πέθανε 28 ημέρες μετά τον εμβολιασμό…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button